In de eerste week van je opleiding een opdracht krijgen van een NDC mediagroep om een festivalkrant te maken en zo ervaren wat het vak inhoudt? Eerstejaarsstudenten van de opleiding Communicatie werkten acht weken aan deze opdracht. Voor je ligt de winnende festivalkrant van vier eerstejaarsstudenten.

Ze verzamelden informatie, schreven artikelen, fotografeerden, deelden de krant in en stemden beeld en tekst op elkaar af. Ook het nadenken
over de verspreiding van de krant, het bereiken van de doelgroep van het festival en het genereren van inkomsten hoorde bij de opdracht.

 

We feliciteren Eida Eekma, Hester Ludema, Kirsten Woltman en Paula Pronk met dit frisse en verbeeldingsvolle werk. Alleen al de plattegrond van de foodtrucks kweekt zin om naar Big Taste te gaan en er minstens twee maaltijden te nuttigen. Een geprinte pannenkoek, pizza uit een Italiaanse oven, nog een portie lick food? Nu weten we waar we het allemaal kunnen proeven.

Opdrachtgever NDC mediagroep koos deze festivalkrant uit als de beste uit de kranten die groepjes eerstejaars hebben gemaakt.
De prijs voor de winnaars is dat NDC mediagroep deze krant drukt. NDC mediagroep ondersteunt met deze opdrachten praktijkgericht creatief hoger onderwijs en krijgt inspiratie terug voor de eigen samenwerking met festivalorganisaties.

De samenwerking tussen NDC mediagroep en de module Mediaontwikkeling van de opleiding Communicatie van NHL Hogeschool is een voorbeeld van design based education waar de hogeschool de komende jaren steviger op gaat inzetten. Daarbij werken student en aan reële vraagstukken voor echte opdrachtgevers